Odborníci z Promocodius prozradili, jak se mění model používání promo kódů během prodejních sezón | Ahaonline.cz

Registrace  |  Zapomenuté heslo

Deník Aha! na Facebooku

středa 23. dubna 2025

Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří

Odborníci z Promocodius prozradili, jak se mění model používání promo kódů během prodejních sezón

d
(Promocodius)

Slevy, akční nabídky, pravidelné výprodeje – a také stále častěji promo kódy – tyto a další cenově lákavé akce motivují zákazníky k nakupování. Také podléháte výprodejům? Přečtěte si, jak se chování nakupujících mění v období sezónních slev.

Každý z nás rád nakupuje – třebaže něco jiného. Někdo ulítává na botách, jiný na kabelkách, další je posedlý šperky nebo dekorativní kosmetikou. Analyzovali jste ale někdy, jakým způsobem nakupujete? Mění se váš vztah k nakupování během výprodejů? Jak nakupujete, získáte-li slevový kód? Odborníci ze slevového portálu Promocodius analyzovali, jak se mění nákupní model nakupování během výprodejů. Jaké jsou závěry?

Faktory měnící nákupní rozhodnutí

Promo kódy, jako je například slevový kód Bonprix pro levnější nákup módy, mohou mít velký vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. Vedoucí projektu Promocodius Alisa Sklyarova však poznamenala, že „dostupnost propagačních kódů obvykle nestačí k tomu, aby se spotřebitelé rozhodli pro koupi výrobku“. Vysvětlila, že „prodejci nemohou spotřebitele přimět ke koupi výrobku ani s 90% slevou, pokud pro ně nemá žádný užitek, protože hlavním faktorem, který ovlivňuje každé nákupní rozhodnutí, je faktor potřeby.“

Bez potřeby konkrétního výrobku by ani ty nejatraktivnější slevy nepřiměly spotřebitele, aby se na něj znovu podíval. Tato potřeba nemusí být okamžitá nebo naléhavá, nicméně je důležité, aby si spotřebitel uvědomil, jakou hodnotu pro něj může mít určitý výrobek v určitém okamžiku. Slevové kód se však nevztahují pouze na oblečení a obuv. Promo kódy – jako je například slevový kód Dr.Max – se mohou vztahovat i na nákup lékárenského zboží nebo třeba potravin. Tam už je potřeba vyšší. Nicméně chování spotřebitelů se zásadně mění během doby výprodejů. Jak?

Během výprodejů nahrazuje potřebu impulz v podobě slev!

Během výprodejů jde faktor potřeby stranou! Nahrazuje jej impulzní nakupování. Spotřebitelé v období výprodejů a sezónních slev nakupují bez rozmyslu. Poznáváte se? Podle statistik společnosti Promocodius každý druhý člověk v období výprodejů – tedy především na přelomu listopadu a prosince, začne aktivně vyhledávat slevy a použije alespoň jeden promo kód. V čase výprodejů přitom spotřebitelé nevěnují příliš pozornosti značce výrobku, jeho kvalitě nebo ceně, ale ze všeho nejvíce je zajímá výše slevy.

Podpora prodeje během výprodejů ze strany maloobchodníků

Impulznosti nakupujících si jsou velmi dobře vědomi maloobchodníci, kteří významně podporují prodej různých výrobků v období výprodejů, a to zejména prostřednictvím již zmiňovaných promo kódů. Jakmile je k výrobku připojena sleva – byť sebemenší, automaticky o produkt vzroste zájem. Je to tedy možnost, jak prodat i méně oblíbené produkty, o které by jinak spotřebitel příliš nestál. V obchodí výprodejů totiž spotřebitel prostě očekává slevy, a s největší pravděpodobností nakoupí nejlevnější výrobek v nabídce.  

Nejlepší obchodní strategií během výprodejů je tedy nabízet co nejvíce akcí, kupónů, poukázek a slev. Vy si však před nákupem položte otázku, zda produkt opravdu potřebujete – ať už je sleva jakkoliv vysoká. Také pamatujte, že máte ze zákona 14denní lhůtu na vrácení nepoužitého zboží. Máte tedy více času na rozmyšlenou.

PromoCodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Provozována na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Přečtěte si

Kontakty

  • Telefon 9.00 – 17.00: 225 974 140
  • Telefon po 17.00: 225 974 164
  • Fax: 225 974 141

RSS kanály serveru ahaonline.cz lze užívat pouze pro osobní potřebu. Jakékoli další šíření obsahu ahaonline.cz je možné pouze s předchozím souhlasem jeho provozovatele.

Známé celebrity
Agáta Hanychová • Anna K. • Anna Slováčková • Artur Štaidl • Bolek Polívka • Dagmar Havlová-Veškrnová • Dagmar Patrasová • Daniela Písařovicová • Dominika Gottová  • Eva Burešová • Eva Samková • Felix Slováček • Filip Blažek • František Ringo Čech • Hana Gregorová • Hana Zagorová • Helena Vondráčková • Hynek Čermák • Iva Kubelková • Ivana Gottová • Iveta Bartošová • Jakub Prachař • Jan Čenský • Jan Kraus • Jana Adamcová Nováková • Jana Boušková • Jaroslava Obermaierová • Jiří Bartoška • Jiří Krampol • Jiřina Bohdalová • Jitka Čvančarová • Josef Kokta • Karel Gott • Karel Šíp • Kate Middleton • Kateřina Brožová • Libor Bouček • Linda Rybová • Lucie Bílá • Lucie Borhyová • Lucie Šafářová • Lucie Vondráčková • Lukáš Vaculík • Mahulena Bočanová • Marek Eben • Marta Kubišová • Martin Dejdar • Michal David • Monika Marešová-Poslušná • Ondřej Gregor Brzobohatý • Pavla Tomicová • Petr Janda • Rey Koranteng • Sára Affašová  • Sara Sandeva • Simona Krainová • Štefan Margita • Taťána Kuchařová • Tatiana Dyková • Tereza Kostková • Tomáš Plekanec • Václav Neckář • Veronika Arichteva  • Veronika Gajerová • Veronika Žilková • Vojtěch Dyk • Vojtěch Kotek • Zdeněk Pohlreich • princ George • princ Harry