Odborníci z Promocodius prozradili, jak se mění model používání promo kódů během prodejních sezón

Slevy, akční nabídky, pravidelné výprodeje – a také stále častěji promo kódy – tyto a další cenově lákavé akce motivují zákazníky k nakupování. Také podléháte výprodejům? Přečtěte si, jak se chování nakupujících mění v období sezónních slev.
Každý z nás rád nakupuje – třebaže něco jiného. Někdo ulítává na botách, jiný na kabelkách, další je posedlý šperky nebo dekorativní kosmetikou. Analyzovali jste ale někdy, jakým způsobem nakupujete? Mění se váš vztah k nakupování během výprodejů? Jak nakupujete, získáte-li slevový kód? Odborníci ze slevového portálu Promocodius analyzovali, jak se mění nákupní model nakupování během výprodejů. Jaké jsou závěry?
Faktory měnící nákupní rozhodnutí
Promo kódy, jako je například slevový kód Bonprix pro levnější nákup módy, mohou mít velký vliv na nákupní rozhodování spotřebitele. Vedoucí projektu Promocodius Alisa Sklyarova však poznamenala, že „dostupnost propagačních kódů obvykle nestačí k tomu, aby se spotřebitelé rozhodli pro koupi výrobku“. Vysvětlila, že „prodejci nemohou spotřebitele přimět ke koupi výrobku ani s 90% slevou, pokud pro ně nemá žádný užitek, protože hlavním faktorem, který ovlivňuje každé nákupní rozhodnutí, je faktor potřeby.“
Bez potřeby konkrétního výrobku by ani ty nejatraktivnější slevy nepřiměly spotřebitele, aby se na něj znovu podíval. Tato potřeba nemusí být okamžitá nebo naléhavá, nicméně je důležité, aby si spotřebitel uvědomil, jakou hodnotu pro něj může mít určitý výrobek v určitém okamžiku. Slevové kód se však nevztahují pouze na oblečení a obuv. Promo kódy – jako je například slevový kód Dr.Max – se mohou vztahovat i na nákup lékárenského zboží nebo třeba potravin. Tam už je potřeba vyšší. Nicméně chování spotřebitelů se zásadně mění během doby výprodejů. Jak?
Během výprodejů nahrazuje potřebu impulz v podobě slev!
Během výprodejů jde faktor potřeby stranou! Nahrazuje jej impulzní nakupování. Spotřebitelé v období výprodejů a sezónních slev nakupují bez rozmyslu. Poznáváte se? Podle statistik společnosti Promocodius každý druhý člověk v období výprodejů – tedy především na přelomu listopadu a prosince, začne aktivně vyhledávat slevy a použije alespoň jeden promo kód. V čase výprodejů přitom spotřebitelé nevěnují příliš pozornosti značce výrobku, jeho kvalitě nebo ceně, ale ze všeho nejvíce je zajímá výše slevy.
Podpora prodeje během výprodejů ze strany maloobchodníků
Impulznosti nakupujících si jsou velmi dobře vědomi maloobchodníci, kteří významně podporují prodej různých výrobků v období výprodejů, a to zejména prostřednictvím již zmiňovaných promo kódů. Jakmile je k výrobku připojena sleva – byť sebemenší, automaticky o produkt vzroste zájem. Je to tedy možnost, jak prodat i méně oblíbené produkty, o které by jinak spotřebitel příliš nestál. V obchodí výprodejů totiž spotřebitel prostě očekává slevy, a s největší pravděpodobností nakoupí nejlevnější výrobek v nabídce.
Nejlepší obchodní strategií během výprodejů je tedy nabízet co nejvíce akcí, kupónů, poukázek a slev. Vy si však před nákupem položte otázku, zda produkt opravdu potřebujete – ať už je sleva jakkoliv vysoká. Také pamatujte, že máte ze zákona 14denní lhůtu na vrácení nepoužitého zboží. Máte tedy více času na rozmyšlenou.
PromoCodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Provozována na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.