10 let od havárie letu Germanwings 9525: Byl pilot nevinný?

Od jedné z největších leteckých tragédií, kdy měl podle závěrů vyšetřování pilot poslat svůj stroj k zemi, uplynulo 10 let. Přesto při vzpomínce na ni stále mrazí. V době smutného výročí volá německé letectvo po opětovném prošetření celé havárie.
Za přímý náraz, který nepřežil nikdo ze 150 lidí na palubě letu Airbusu A320 Germanwings 9525 na lince ze španělské Barcelony do německého Düsseldorfu, byla připsána vina pilotu Andreasu Lubitzovi. Ten se totiž měl potýkat s psychickými problémy a potížemi se zrakem a navzdory neschopence od doktora dál pokračoval v létání. Tragédie byla uzavřena jako sebevražda muže, který trpěl těžkými depresemi a rozhodl se na svém posledním letu s sebou vzít i 149 nevinných duší.
S tím ovšem nesouhlasí rakouský technický vývojář Simon Hradecky, který má pod taktovkou populární web o leteckých incidentech Aviation Herald. Pustil se do vlastního vyšetřování na základě oficiálních dokumentů vyšetřovacího soudu v Marseille a dokumentů vypracovaných státním zástupcem v Düsseldorfu.
Jedním z jeho zásadních argumentů je, že se neví, kdo vlastně v kokpitu zůstal. DNA osoby, která prolétla skrz přední sklo kabiny, navíc dodnes nebyla zveřejněna! Usuzuje tedy, že v době havárie tam Lubitz vůbec nemusel být a pád mohl být zapříčiněn několika technickými potížemi.
S tezemi, které se Hradecky snažil podložit poměrně velkým množstvím důkazů, však nesouhlasí takřka žádný odborník a jeho teorie byla označena za konspirační, protože z Lubitze by to nakonec udělalo nevinného.
Toho chce dosáhnout i pilotova rodina. „Deset let musíme žít s tím, že náš syn je označován za masového vraha. Nevěřím tomu,“ uvedl otec druhého pilota Guenter Lubitz, který se snaží, aby byl jeho syn očištěn. „Deprese měl deset let před tím...“ doplnil.