Největší jednoobloukový most v ČR: Nad přehradou se prohánějí vlaky

Nejdřív se po něm zkusily projet historické lokomotivy, nyní už ale po rekordně dlouhém mostu frčí vlaky. Unikát nad orlickou přehradou stál 685 milionů korun.
Most, jehož stavba trvala skoro 3 roky, dostal název Schwarzenberský. Leží na trati mezi Pískem a Táborem. „Pro cestující to znamená větší pohodlí díky nasazení moderních souprav. Most je připravený i na instalaci stožárů trolejového vedení v rámci výhledové elektrizace,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka. Most už v týdnu »pokřtily« při zatěžkávací zkoušce dva nejtěžší stroje, které České dráhy vlastní. Z muzea ČD v Lužné u Rakovníka přijela motorová lokomotiva Sergej a z Plzně parní lokomotiva Šlechtična.
Starší poslouží turistům
Nové přemostění stojí hned vedle původního historického mostu z 19. století. Ten je v dezolátním stavu, přesto k zemi nepůjde. Je památkově chráněný a v budoucnu má sloužit turistickým účelům.
Schwarzenberský most
Most se klene 35 metrů nad hladinou Vltavy, měří 316 metrů, podpěrný oblouk má 156 metrů.