Nehoda vlaku s vápnem: Z neštěstí mohla být tragédie

Místem se má jezdit třicítkou. Jenže strojvedoucí v neděli vykolejeného vlaku u Mariánských Lázní na Chebsku, měl jet až třikrát rychleji! Kdyby nevezl vápenec, ale seděl v kabině rychlíku, nemusela nehoda skončit jen velkou materiální škodou…
V místě nehody platila až do půlky července tzv. pomalá rychlost. Strojvedoucího o ní zvláštním rozkazem informuje výpravčí a upozorňují i traťové značky u kolejí, tady konkrétně cedule omezující rychlost na 30 km/h. Nedávno se ale z dočasného omezení stalo trvalé a na to už strojvedoucího výpravčí neupozorňuje. Ten si před jízdou musí sám vše nastudovat v Tabulkách traťových poměrů. Pro trať Plzeň – Cheb je to 13 stránek.
Někteří strojvedoucí tvrdí, že kdo tímto úsekem nejezdí často, třeba i jednou za tři měsíce, může omezení rychlosti v papírech i přehlédnou a pak musí reagovat až na návěstí (značky) přímo na trati. Při rychlosti o málo nižší než 100 km/h jsou podle strojvedoucích následky fatální. Těžko může stihnout kolos ubrzdit. „Každý strojvedoucí má povinnost se před jízdou seznámit s tabulkou traťových poměrů. Informování o rychlosti bylo ze strany Správy železniční dopravní cesty plně v souladu s platnými předpisy,“ uvedla její mluvčí Radka Pistoriusová.