Drahé gumy nejsou vždy ty nejbezpečnější: Přezouváme!

Už od zítřka je lepší mít na autě nasazené zimní pneumatiky. A to i přesto, že na sníh a led na většině republiky nenarazíte. Jak je dobře vybrat? Nedívejte se jen po ceně. Podle aktuálních testů nemusí ani zvučná značka znamenat to nejlepší.
Přezujte raději dříve
Ani když nesněží, nejsou zimní gumy na autě předčasně. Zákon sice říká, že na autě musí být až tehdy, když očekáváte, že na trase narazíte na souvislou vrstvu sněhu nebo ledu, ale lepší vlastnosti než letní gumy mají už tehdy, když teplota klesne pod 7stupňů Celsia. A to je po ránu či navečer už každý den. Navíc je od zítřka musíte mít i všude tam, kde je značka Zimní výbava. Ať už je sníh, nebo se tráva zelená. Pokud budete mít od 1. listopadu do 31. března špatně obuto, hrozí vám pokuta 2000 Kč.
Veletrh hraček připomněl, že Vánoce jsou za 58 dní: Největší hity pod stromeček
Celý článekV testech propadly i legendy
Podle testů německého autoklubu ADAC se šetřit nevyplácí. Nejlepších výsledků letos v obou testovaných rozměrech dosáhly pneumatiky značky Continental, které patří k nejdražším. Jenže drahé pneumatiky se letos objevily i na chvostu tabulky. Třetí od konce se umístily pláště značky Pirelli, která obouvá i formuli 1. U jedněch z nejdražších gum v testu je to slabý výkon. V obou testovaných rozměrech skončily druhé od konce gumy Semperit, které pohořely na suché vozovce. Vyhnout byste se při výběru měli pneumatikám Laufenn a Nankang. Ty zklamaly na mokré vozovce a Nankang i na sněhu. „Pneumatika na sněhu klouzala, špatně se ovládala a měla dlouhou brzdnou dráhu. Podle odborníků ji stěží lze považovat za zimní pneumatiku,“ říká Michal Mikoláš ze sdružení dTest, které se testu účastnilo.
